3 dôvody, prečo fastfood do zdravého stravovania nepatrí

Všetci vieme, že fastfood nie je pre naše telo prospešný, no každý sa k nemu aspoň raz za čas uchýlime. Prečo? Pretože nemáme čas na poriadne jedlo. To je veľká chyba! Fastfood je totiž na jednej strane vysoko kalorický, no na strane druhej má veľmi nízku nutričnú hodnotu, takže do nášho tela sa nedostanú žiadne živiny a ani sa nenazdáme, už sme znovu hladní. A to nie je jediný dôvod, prečo fastfood nemá čo v našom jedálničku robiť.

Veľa ľudí si myslí, že medzi fastfood patrí len hamburger a hranolky. Rodina rýchleho, ale nezdravého občerstvenia je však oveľa širšia. Čo všetko do nej môžeme zaradiť?

● Hranolky a všetky zemiaky pripravované vo fritéze či v oleji,
● langoš,
● šišky či wafle,
● hamburgery, a to najmä v podnikoch, kde kvalita nehrá takmer žiadnu rolu,
● pizza i hotdog.

A čo tie dôvody, prečo fastfood a zdravé stravovanie nejdú spolu ruka v ruke?

1. Fastfood nezjete v pokoji

Problémom rýchleho občerstvenia číslo 1 je, že ho zväčša nejete v pokoji, ale čo najrýchlejšie a často počas chôdze do práce či z práce. Nič horšie svojmu žalúdku a tráviacemu systému nemôžete urobiť. Ak chcete, aby vaše telo prijalo potravu bez akýchkoľvek problémov, nemôže byť v strese. V opačnom prípade vám jedlo nespraví dobre a začne vás bolieť žalúdok. V prípade, že sa tento stav opakuje často, chronické ochorenie žalúdka a tráviaceho systému na sebe nenechajú dlho čakať.

2. Fastfood vám nedovolí schudnúť

Ďalším problémom rýchleho občerstvenia je, že obsahuje veľa cukru, ktorý má len jednu úlohu. Navodiť vám pocit energie, ktorá však rýchlo zmizne a vy ste o malú chvíľu opäť hladní. Neustále plnenie žalúdka potravinami, ktoré neobsahujú žiadne telu prospešné látky, vašej snahe schudnúť nepomôže.

3. Vyššie riziko civilizačných chorôb

Ľudia, čo sa pravidelne stravujú prostredníctvom rýchleho občerstvenia, sú viac náchylnejší na rôzne civilizačné choroby než ľudia, ktorí preferujú zdravé potraviny. Príčin je hneď niekoľko. Tým, že sa väčšina fastfoodov robí na prepálenom oleji, nachádza sa v nich vysoké množstvo nezdravého tuku a nízky pomer bielkovín. Pravidelným prijímaním týchto jedál sa zvyšuje krvný tlak a cholesterol, čím hrozí vznik kardiovaskulárnych ochorení alebo cukrovky. To však nie je všetko. Rýchle občerstvenie je často presolené. Vysoký pomer soli zavodňuje, zaťažuje obličky a tiež močové cesty. Navyše v ňom nenájdete takmer žiadne vitamíny a minerály, takže znižuje aj funkciu imunitného systému.

Riešenie? Zdravé stravovanie

Základom zdravého stravovania je nájsť si naň čas. Musíte si uvedomiť, že všetko okrem vášho zdravia počká. Základom zdravého stravovania je veľa zeleniny, ovocia, ale aj primerané množstvo mäsa. Nemáte čas stáť každý deň hodinu pri sporáku, aby ste si uvarili zdravú polievku? S naším MioMat – hrnčekom var ani nemusíte. Všetky potrebné ingrediencie nakrájate, vložíte do MioMatu a stlačíte tlačidlo. O 25 minút máte hotovú polievku, ktorú len osolíte a okoreníte. S MioMatom si jednoducho pripravíte nielen polievky, ale aj kaše, rastlinné mlieka či smoothie.

KÚPIŤ MIOMAT