Ovplyvňuje strava správanie detí? Odborníci sa zhodujú, že áno

Stravovanie detí je téma odveká a každý má na ňu svoj názor. Jedným z týchto názorov je aj to, že stravou vieme ovplyvniť správanie našich drobcov. Čoraz častejšie sa nielen v odborných, ale aj laických kruhoch hovorí o tom, že zloženie stravy a jej príjem má značný vplyv na organizmus človeka.

Nasledujúce tipy na stravovanie detí sú odporúčaniami austrálskeho klinického psychológa Steva Biddulpha.

Dajte prednosť strave, ktorá energiu dodáva rovnomerne

Poslaním jedla sú dve veci – živiny a energia. Živiny sú nevyhnutné pre rast vášho drobca a energia zas pre fyzickú a psychickú činnosť. Mnohí rodičia robia chybu v tom, že deťom síce dávajú stravu, ktorá je výživná, avšak často zabúdajú na to, že by mali dodávať i energiu. To znamená aj komplexné sacharidy a bielkoviny. Ak dieťaťu skombinujete stravu podľa tejto zásady, dodáte jeho organizmu rovnomerný prísun energie. Dieťa nebude unavené a bude sa vedieť lepšie koncentrovať. Súčasťou jedálnička by mali byť celozrnné potraviny, potraviny s vysokým bielkovín, zelenina a ovocie, ktoré sa má jesť primárne dopoludní.

Jedlo pred výdajom energie

Základom sú raňajky, ktoré by mali poskytovať energiu na celý deň – nevynechávajte ich. Vo večerných hodinách, kedy dieťa už veľa pohybu neurobí, pretože väčšinou leží alebo sedí, sa energia z potravy ukladá do tukových zásob. Dve deti môžu zjesť rovnaké množstvo potravín a jedno priberie, druhé nie. Dôvodom je správne rozloženie jedla počas dňa. Ak váš drobec nechce raňajkovať, zrejme nie je hladný. Skúste mu dať menšiu porciu večere, aby do rána vyhladol. Deti, ktoré raňajkujú sú v škôlke alebo v škole spokojnejšie a vyrovnanejšie.

Dajte STOP chemickým prísadám a konzervačným látkam

Dnes deti prehnane reagujú aj na prirodzenú stravu, nie to ešte na potraviny s prísadami, farbivami či konzervačnými látkami. Nie je napríklad tajomstvom, že prudké výbuchy detí spôsobuje tartrazín, ktorý nájdeme v potravinách, ktoré sú zafarbené nažlto. Preto nedávajte deťom piť ani rôzne sladké vody. Na pitný režim sú najlepšie čistá voda, bylinkové čaje alebo ovocné šťavy. Škodlivé sú aj fosfáty, ktoré nájdeme napríklad v hamburgeroch, tavených syroch či v instantných polievkach.

Varte zdravo a rýchlo s MioMatom

Náš MioMat je stvorený na rýchle a zdravé varenie. Uvaríte v ňom nielen polievky, ale pripravíte i raňajkové kaše, smoothie, rastlinné mlieka či polievky v RAW podobe. A to všetko za pár minút. Len do neho vložíte ingrediencie a stlačíte gombík. Viac sa o ňom dozviete na našej stránke.

Recepty pre deti

Kúpiť MioMat